Is jouw winkel klaar voor de toekomst?

De afgelopen jaren zijn we met z’n allen steeds ‘digitaler’ geworden. Het is nu haast ondenkbaar maar 30 jaar geleden had bijna niemand een mobiele telefoon of computer. We leefden analoog en slechts een handvol mensen leek geïnteresseerd in de wondere wereld van technologie. Vandaag de dag is dit wel anders. Nu heeft zo’n beetje iedereen een computer en smartphone. En de digitale wereld is inmiddels niet meer weg te denken uit ons dagelijkse leven.

toekomst
toekomst

Online Shopping

Door deze digitalisering winkelen we tegenwoordig massaal op het internet. Het is gemakkelijk en leuk, kan op ieder gewenst moment worden gedaan én bespaart veel tijd. Zelfs voor een nieuwe bril shoppen consumenten steeds vaker online. Dat is voor veel opticiens misschien nog steeds een gruwelgedachte maar het marktaandeel van online brilaanbieders is de afgelopen jaren flink gegroeid. Vooral onder jong volwassenen tussen 20 en 30 jaar is het enorm populair. Deze groep zie je dan ook bijna niet meer in de brillenwinkel.

Klaar voor de toekomst

Maar waarom is dit zo? En belangrijker: hoe krijg je de toekomstige klant voor multifocale glazen weer terug in de winkel? Een ding is duidelijk: de doelgroep van 20’ers en 30’ers zoekt vooral naar ‘convenience shopping’. Gewoon lekker makkelijk vanuit je luie stoel iets kopen wat je leuk vindt, op een tijdstip dat het jou uitkomt. En laat dát nou net iets zijn wat in de optiekbranche nog steeds veel te weinig wordt aangeboden. Om een bril uit te zoeken moet je meestal de deur uit en dat is soms best ongemakkelijk.

toekomst
toekomst

Digitaliseer je winkel

Het is daarom dan ook de hoogste tijd om actie te ondernemen! Want de consument van nu vraagt dus vooral om gemak. Open bijvoorbeeld een webshop, zodat potentiële klanten alvast een kijkje kunnen nemen in je collectie. Je bereikt met zo’n virtuele etalage niet alleen een veel groter publiek maar je bent meteen ook 24/7 open…handig toch?

Maar kijk ook eens naar virtueel brillen passen. Dat lijkt nu nog ver weg maar het is inmiddels behoorlijk inburgert in het leven van de groep 20’ers en 30’ers. Met onze Frametric app is het zelfs nu al mogelijk om samen met je klanten virtueel brillen te passen én tegelijk ook aan te passen naar wens en smaak. Zo creëer je voor iedere klant een unieke bril. En met dat laatste zul je iedere doelgroep zeker naar je winkel lokken!

Met de Frametric iOS app van Sfered kunt u, samen met uw klant, helemaal zelf bepalen hoe een nieuwe bril er uit gaat zien.

En met oneindig veel opties creëert u iedere keer weer een unieke en perfecte passende bril, waardoor uw winkel klaar is voor de toekomst!