Help, ik moet een bril!

Bijna iedereen heeft er wel eens mee te maken gehad: jij, een familielid of een vriend(in) is bij de opticien geweest en kreeg te horen: “je hebt een bril nodig”. En het zal best herkenbaar klinken dat die boodschap er bij sommige mensen behoorlijk inhakt, want je ‘moet’ ineens aan de bril!

bril

Stukje geschiedenis

Op zich is dat gevoel best logisch, want een bril was vroeger natuurlijk vooral bedoeld om beter mee te kunnen kijken. Er waren bijna geen mooie ontwerpen en alles zag er zo’n beetje hetzelfde uit. Pas toen de grote modemerken mooie ontwerpen introduceerden, veranderde de bril ineens van hulpmiddel in modeaccessoire. Ze zijn nu niet meer uit het straatbeeld weg te denken. En omdat zo’n beetje elk modemerk tegenwoordig ‘in de brillen’ zit, is er nu keus in overvloed.

Terug bij af

Maar waren de designs van eerste ‘merkbrillen’ vaak nog uniek en hadden ze echt een eigen gezicht, tegenwoordig is het steeds meer een massaproduct. Veel lijkt op elkaar en daardoor is vaak alleen aan het logo nog te zien wat het merk is. En dat is op zich best jammer, want daarmee zijn we toch weer een beetje terug bij af. Een ‘unieke’ merkbril die massaal wordt geproduceerd is natuurlijk niet meer uniek.

bril
bril

Bewuster (in)kopen

Consumenten kiezen bij de aankoop van hun bril dan ook steeds vaker voor iets bijzonders. Want brildragers willen een mooie bril die niet iedereen draagt, met de juiste pasvorm en met een uitstraling die aansluit bij je persoonlijkheid. Ga je dan als slimme optiekondernemer voor een dertien-in-dozijn massaproduct? Of zou je deze klant blijer maken met een unieke bril die speciaal voor iemand op maat is gemaakt? Ik zou het wel weten

Met de Frametric iOS app van Sfered kunt u, samen met uw klant, helemaal zelf bepalen een nieuwe bril er uit gaat zien.

En met oneindig veel opties creëert u iedere keer weer een unieke en perfecte passende bril.